Accéder au contenu principal

iPhone

Les consommateurs moins nombreux à prévoir d’acheter un iPhone

Chiffres : 34% de consommateurs américains prévoient d’acheter un iPhone durant les 3 prochains mois, contre 44% en décembre 2013. Mais pour Piper Jaffray, les acheteurs diffèrent seulement leur acte d’achat dans l’attente de l’iPhone 6.


La fièvre iPhone est-elle en passe de retomber ? Ce n’est pas toute à fait la conclusion avancée par le cabinet Piper Jaffray qui a mesuré les intentions d’achats d’un panel de 1016 consommateurs américains.
Certes en mai, ils ne sont plus que 34% des sondés à faire part de leur souhait d’acheter un iPhone au cours des trois prochains mois, contre 39% en février et 44% en décembre. Ce recul ne traduit toutefois pas nécessairement un désintérêt devant être interprété comme un désaveu pour Apple.
Un cycle normal pour l'iPhone
Ces fluctuations des intentions d’achat sont d’après l’analyste Gene Munster tout à fait prévisibles. Ainsi, la part de consommateurs prévoyant de passer à l’acte d’achat est généralement la plus forte à la sortie d’un nouveau terminal.
Ventes trimestrielles d'iPhone depuis 2007 (millions)iPhoneQ3 2007Q1 2008Q3 2008Q1 2009Q3 2009Q1 2010Q3 2010Q1 2011Q3 2011Q1 2012Q3 2012Q1 2013Q3 2013Q1 2014015304560Source Apple - via ZDNet.fr/chiffres-clesQ2 2008iPhone:1.703
Pour l’iPhone, ce chiffre a ainsi atteint son plus haut niveau en septembre (50%), c’est-à-dire juste après le lancement de l’iPhone 5S. Et pour Gene Munster, si les intentions d’achat fléchissent à 34%, c’est en grande partie en raison de la probable sortie d’un iPhone 6.
En clair, les consommateurs tendraient à différer l’acte d’achat dans l’attente du modèle de nouvelle génération – dont potentiellement un iPhone doté d’un plus grand écran. Un phénomène déjà observé pour les précédents iPhone.
Pour l’analyste de Piper Jaffray, la présentation de l’iPhone 6 devrait se traduire par une remontée en flèche des intentions d’achat au niveau de 50%, voire au-delà si Apple confirme les rumeurs autour de la taille de son smartphone.

 Par La rédaction de ZDNet.fr

Commentaires

Posts les plus consultés de ce blog

Ola and Google join hands for its outstation category

Ola and Google join hands for its outstation category Mobile app for transportation today announced its partnership with Google for its outstation category. The company said that "This first of its kind association in India enables bookings from 23 cities to over 215 one-way routes in the country and in the coming weeks, the integration will be expanded to a total of 500 routes." Elaborating on the partnership Vijay Ghadge, VP of Operations at Ola said, " This time around, we are bringing a unique experience for long distance commuters - enabling access to our Outstation category on Google Maps itself. Be it first-timers or frequent business travelers, we are certain that this integration will add value for all use cases. Ola Outstation has gained significant prominence in the past year since its launch, this association takes us a step further in making the category as reliable and convenient as the intra-city commute." Vijay further added, "As O...

Zopo P5000 and Z5000 with 5000mAh battery announced

Zopo P5000 and Z5000 with 5000mAh battery announced Zopo has announced two new smartphones - P5000 and Z5000. Both are mid-range smartphones running on Android 7.0 Nougat OS out of the box. The Zopo smartphones come with a dual camera setup a the rear with a 13MP primary camera with Sony IMX258 sensor and a 5MP secondary camera for capturing the depth of field information. There is a 16MP selfie snapper at the front accompanied with soft LED flash and f/2.2 aperture. The rear camera has PDAF, dual tone LED flash and f/2.0 aperture. Both the smartphones make use of an octa-core MediaTek Helio P10 SoC paired with 4GB RAM. Besides these similarities, both the Zopo smartphones have many differences. The Zopo P5000 boasts of a 5.99-inch HD+ IPS 2.5D curved glass display with a resolution of 1440x720 pixels and 18:9 aspect ratio. The device has 4GB RAM and 32GB storage space that can be expanded using a microSD card. The device has hybrid dual SIM card slot and supports 4G VoLT...

Samsung Level On Review

Samsung Level On Review Samsung is running on all cylinders in its new venture in the high-end mobile audio accessories space, where they recently introduced its Level series of accessories to compete against some of the more formidable and established names in the market – such as Beats, Monster, and Bose to name a few. Already, we’ve taken a close look at two products from its new line, the Samsung Level In and Level Box , that have proven to be surprisingly good when it comes down to audio quality. Hopefully, we can be assured that we’ll experience the same thing with the Samsung Level On, which as its name so happens to imply, is a pair of on-the-ear headphones. From the looks of it, Samsung has opted to go with a uniform design language with its new headphones line. Unlike the premium nature of its portable Bluetooth speaker, the Level Box, the Level On employs the same design characteristics as Samsung’s Level In headphones. Unfortunately, for a...