Accéder au contenu principal

Google

De la publicité Google partout, y compris le réfrigérateur

Business : Pour Google, l’avenir c’est de la publicité diffusée sur n’importe quel appareil connecté, qu’il s’agisse par exemple d’une voiture, d’un réfrigérateur ou d’un thermostat. La philosophie de Google : la publicité au bon moment, à la bonne personne et quel que soit le terminal.


Google tire ses recettes publicitaires des annonces diffusées auprès des internautes. Mais à l’avenir, le géant pourrait bien étendre ses services de publicité à de nombreux autres terminaux connectés.
C’est en substance ce qu’explique Google dans une lettre communiquée en décembre à la SEC, le régulateur de la finance aux Etats-Unis.
Google partout pour délivrer des contenus
« Par exemple, pour n’en citer que quelques-uns, d’ici quelques années, nous et d’autres entreprises pourrions servir de la publicité et d’autres contenus sur des réfrigérateurs, des tableaux de bord de voiture, des thermostats, lunettes et des montres » indique ainsi Google.
Ces différents terminaux, Google y a déjà accès grâce notamment à des alliances passées avec des constructeurs comme Audi et Generals Motors. En début d’année, la firme de Mountain View a déboursé 3,2 milliards de dollars pour racheter Nest, fabricant de thermostats intelligents. Et Android (via Android Wear) devrait permettre à Google de pénétrer d’autres marchés encore.
Si Google ne garantit pas - et l'exclut même au sujet de Nest - qu’il diffusera effectivement de la publicité sur ces différents appareils connectés (dès lors qu'ils sont associés au processus d'achat), elle assure en revanche que les messages seront diffusés précisément au bon moment, et de manière pertinente.
« Une campagne améliorée permet à nos annonceurs de concevoir une campagne publicitaire que nous délivrons dynamiquement au bon utilisateur au bon moment sur n’importe quel terminal faisant le plus sens » imagine Google

 Par La rédaction de ZDNet.fr

Commentaires

Posts les plus consultés de ce blog

Ola and Google join hands for its outstation category

Ola and Google join hands for its outstation category Mobile app for transportation today announced its partnership with Google for its outstation category. The company said that "This first of its kind association in India enables bookings from 23 cities to over 215 one-way routes in the country and in the coming weeks, the integration will be expanded to a total of 500 routes." Elaborating on the partnership Vijay Ghadge, VP of Operations at Ola said, " This time around, we are bringing a unique experience for long distance commuters - enabling access to our Outstation category on Google Maps itself. Be it first-timers or frequent business travelers, we are certain that this integration will add value for all use cases. Ola Outstation has gained significant prominence in the past year since its launch, this association takes us a step further in making the category as reliable and convenient as the intra-city commute." Vijay further added, "As O...

Zopo P5000 and Z5000 with 5000mAh battery announced

Zopo P5000 and Z5000 with 5000mAh battery announced Zopo has announced two new smartphones - P5000 and Z5000. Both are mid-range smartphones running on Android 7.0 Nougat OS out of the box. The Zopo smartphones come with a dual camera setup a the rear with a 13MP primary camera with Sony IMX258 sensor and a 5MP secondary camera for capturing the depth of field information. There is a 16MP selfie snapper at the front accompanied with soft LED flash and f/2.2 aperture. The rear camera has PDAF, dual tone LED flash and f/2.0 aperture. Both the smartphones make use of an octa-core MediaTek Helio P10 SoC paired with 4GB RAM. Besides these similarities, both the Zopo smartphones have many differences. The Zopo P5000 boasts of a 5.99-inch HD+ IPS 2.5D curved glass display with a resolution of 1440x720 pixels and 18:9 aspect ratio. The device has 4GB RAM and 32GB storage space that can be expanded using a microSD card. The device has hybrid dual SIM card slot and supports 4G VoLT...

Samsung Level On Review

Samsung Level On Review Samsung is running on all cylinders in its new venture in the high-end mobile audio accessories space, where they recently introduced its Level series of accessories to compete against some of the more formidable and established names in the market – such as Beats, Monster, and Bose to name a few. Already, we’ve taken a close look at two products from its new line, the Samsung Level In and Level Box , that have proven to be surprisingly good when it comes down to audio quality. Hopefully, we can be assured that we’ll experience the same thing with the Samsung Level On, which as its name so happens to imply, is a pair of on-the-ear headphones. From the looks of it, Samsung has opted to go with a uniform design language with its new headphones line. Unlike the premium nature of its portable Bluetooth speaker, the Level Box, the Level On employs the same design characteristics as Samsung’s Level In headphones. Unfortunately, for a...